Subject: FW: Uus bussipeatus riigitee 11182 ääres
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 06:13:57 +0200

Palun reg

From: Aleksandr Šavljukevitš <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 13, 2025 6:15 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Uus bussipeatus riigitee 11182 ääres

Tere

Arutasime koos Tellijaga (Harku Vald) antud teemat uuesti läbi ja jõudsime 
järelduseni, et pakutud bussipeatuse asukoht täidab elanikke ootusi ja 
kindlasti ohutust kõigile liiklejatele. Harku valla sesisukoht välja pakutud 
lahenduse kotha on järgmine (koos illustreeriva situatsiooni skeemiga):

Uue peatuse valiku põhiline kriteerium lähtub elanikkonna paiknemisest 
piirkonnas, võimalikest tõmbekeskust, vahekaugustest ning eelistatud 
liikumissuundadest.

Kogu asustus jääb Harku järve ääres Järvekalda teest lõuna suunas. Seejuures 
uus arenev elurajoon, mille elamuühikute arv kasvab paari lähima aastaga 
400-ni. Vanem ligikaudu sama suur asula osa jääb kohe uue asumi kõrvale 
edela suunas. Seega on piirkonnas lähiajal kuni 800 leibkonna kodud (u. 
1500 – 2000 inimest). Nende mõlema asumi jaoks on selline bussipeatuste 
paigutus kõige loogilisem ning mõistlikul kaugusel jäädes valdavale osale 
elanikest kuni 500m kaugusele.

Uuest bussipeatusest sõidutee serva mööda Kiriku tee suunas liikumine on 
pigem ebatõenäoline. Selles suunas ei ole läheduses ainsatki objekti, mille 
suunas minna. Lisaks on järve äärne teeserv võsastunud ja pigem sellisena ei 
kutsu sealt kaudu liikuma.

Inimesed, kes soovivad minna Harkujärve kooli või lasteaeda kasutavad Kiriku 
peatust. Rohkem olulisi tõmbepunkte piirkonnas ei ole.

Täna Järvekalda ja Kiriku tee ristmiku juures asuv Harkujärve peatus on 
kavas likvideerideerida. Seda ei kasutata ka täna enam lõpp-peatusena. On 
selleks ka sobimatu nii asukoha kui suuruse mõttes. Tekitab asjatuid ning ka 
ohtlikke manöövreid ning ajakadu.

Tegelik busside lõpp-peatuse asukoht on Sütemetsa ja Oja tee ristmiku 
piirkonnas.

Samal ajal on juba täna olemas  vähendatud mõõtmetega Lutsu peatus 
planeeritava peatusele vastassuunal Järvekalda tee km 0,737.

Lisan veel juurde paar mõttet, mis puudutavad liiklusohutust. Kuna tegemist 
on nõgusa (mitte kumera) kõveraga ja suure raadiusega, so. üsna lauge ja 
seal ei tohiks tekkida seda probleemi, et bussijuht ei näe peeglist tagant 
lähenevaid autosid. Sama olukord ka jalakäijatel tee ületamisel. Antud juhul 
tee ületamine toimub bussi tagant, mis tagab head nähtavust jalakäijatele 
ning samuti autojuhid näevad teed ületavaid  inimesi.

Palun meie seisukohaga tutvuda ja anda oma nõuded edaspidiseks 
projekteerimistööde teostamiseks.

Lugupidamisega

Aleksandr Šavljukevitš

teedeinsener

tel. +372 5340 2683

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.entecon.ee/> www.entecon.ee

---------- Forwarded message ---------
От: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: чт, 27 февр. 2025 г. в 07:17
Subject: Uus bussipeatus riigitee 11182 ääres
To: Aleksandr Shavljukevitsh <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere,

Tänan pöördumast.

Enne nõuete väljastamist soovime täpsustada, milline on riigitee ristmiku 
rekonstrueerimise ulatus ja samuti bussipeatuse jaoks sobivat asukohta 
eskiislahendusel. Palun infot, mis kaalutlusel muudetakse bussipeatuse 
asukoha ja kas vanas asukohas peatus likvideeritakse? Kuidas buss tagasi 
pöörab?

Bussipeatuse kavandamisel palun võtke aluseks Transpordiameti kodulehel 
toodud juhend bussipeatuste projekteerimiseks.

https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#bussipeatused 
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid%23bussipeatused>

Meile edastatud eskiisilahendusel bussipeatuse asukohas näeme mitmeid 
liiklusohtlikke probleeme, mis vajavad lahendamist või alternatiivse asukoha 
kaalumist.

Peatuse asukoha kavandamine kurvi on ohtlik lahendus, kuna kurvis on 
piiratud nähtavus ja tagada tuleb peatuses seisva bussijuhi nähtavus 
tahavaatepeeglist kui ka nähtavus jalakäijate teeületusel.  Seejuures 
arvestada tuleb sõidukite tegeliku liikumiskiirusega ja tiheda 
liiklussagedusega       5500 autot/ööpäevas, kus sõidukid ilmuvad kurvi 
tagant ootamatult. Siin langeb kokku kaks ebasoodsat asjaolu, inimesed ei 
näe õigeaegselt autosid ja autod ei näe teed ületavaid  inimesi.

Samuti tuleks teeületuse projekteerimisel arvestada, et jalakäija eelistab 
liikumiseks lühemat teekonda ja riskib mööda sõidutee äärt  Kiriku teele 
minemisega või ületab teed kurvis (lühemat teed pidi mitte ringiga), 
mistõttu  ilmub jalakäija sõiduki jaoks ootamatult sõiduteele. Tipptunnil on 
teeületus eriti probleemne.

Mida tähendab joonisel märk ?

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Aleksandr Shavljukevitsh <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 21, 2025 2:57 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Tehniliste tingimuste väljastamine

Tere

Entecon OÜ koostöös Harku Vallavalitsusega koostab Harku vallas oleva Kiriku 
tee (19814:001:0502) ja osaliselt Järvekalda tee (19814:001:0499) 
rekonstrueerimise põhiprojekti. Projektis muu hulgas nähakse ette uue 
bussipeatuse projekteerimine, mis on valla nägemusel võiks asuda 
Transpordiameti kinnistul (11182 Järvekalda tee L2), vastavalt 
eskiislahendusele. Uus bussipeatus planeeritud eraldi taskuga ja 15m 
ooteplatvormiga ning sinna viiva kõnniteega, mis ühendatakse olemasoleva 
kergliiklusteega teisel pool riigiteed.

Paluks teie arvamust pakutud lahendusele ja juhised edaspidise 
projekteerimistööde teostamisele.

Lugupidamisega,

Aleksandr Šavljukevitš

53402683

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.